دوره آربی

آموزش کسب درآمد از آمازون

دوره آربی

آموزش کسب درآمد از آمازون

دوره آربی تخصصی ترین دوره آموزش فروش در آمازون به زبان فارسی میباشد که پلی برای شروع کسب درآمد ارزی و دلاری برای همه عزیزان هست

سرمایه اجتماعی چیست؟

شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۲:۲۸ ب.ظ

تعریف سرمایه اجتماعی
سرمایه اجتماعی مفهومی است که هدف آن تأکید بر اهمیت تماس های اجتماعی بین گروه ها و درون گروه ها است . این در درجه اول به این معنی است که شبکه های اجتماعی دارای ارزشی هستند و همیشه ماهیت آنگونه که قبلا تصور می شد مضر نیستند.

مفهوم سرمایه اجتماعی همچنین تأکید می کند که شبکه های اجتماعی منجر به افزایش بهره وری در افراد ، تیم ها و سازمان ها می شود. این افزایش بهره وری می تواند هم مالی باشد و هم موارد دیگر. این بدان معناست که ارتباطات اجتماعی می توانند با تقویت روابط مثبت منجر به افزایش اعتماد به نفس و تحقق آنها شوند. ماهیت اصلی این است که درست مثل هر سرمایه اجتماعی (انسانی، جسمی، مالی) سرمایه اجتماعی نیز برای تأمین معاش جامعه مهم و سودمند است.

اصطلاح سرمایه اجتماعی در رشته های مختلف به اشکال متنوعی به کار رفته است. به عنوان مثال بانک جهانی از آن برای تعریف توسعه اقتصادی و اجتماعی استفاده می کند. کارشناسان شرکتی به طور مشابه از آن به معنای رویکرد توسعه سازمان استفاده می کنند. جودسون حنیفان در استفاده از سرمایه اجتماعی حمایت کرد. وی در بحث های خود در مورد مراکز اجتماعی مدارس روستایی از آن استفاده کرد. وی اهمیت رابطه اجتماعی بین مردم را برای ایجاد حسن نیت و همدردی در میان اعضای دیگر و ارتقا. همکاری ارتقا داد.

بعداً جین جیکوبز ، پیر بوردیو و جیمز اس. کلمن هر از چندگاهی در توسعه این مفهوم مشارکت داشتند. بعداً رابرت دی. پاتنام به طور گسترده کار کرد و این کار او بود که ایده سرمایه اجتماعی را به بحث و گفتگو در مورد تحقیق و سیاست گذاری گسترش داد.

 

سرمایه اجتماعی

 

موانع ایجاد سرمایه اجتماعی
دلایل زیادی وجود دارد که می تواند به عنوان موانعی در ایجاد یا توسعه سرمایه اجتماعی عمل کند. این عوامل در مناطق مختلف جغرافیایی و فرهنگی متفاوت است. به عنوان مثال در کشورهای در حال توسعه یا کشورهای جهان سوم شبکه های اجتماعی حول خانواده و هویت هسته ای باقی می مانند. ایجاد سرمایه اجتماعی در بین خانواده ها و اقلیت ها کم است یا اصلاً وجود ندارد. این امر به دلیل بی اعتمادی بین دو خانواده یا قشر است که به ضرر ایده سرمایه اجتماعی است.

یک مجموعه شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد سرمایه اجتماعی جوامع و افراد را به سمت رونق اقتصادی سوق می دهد و باعث می شود توسعه پایدار باشد. بانک جهانی معتقد است که سرمایه اجتماعی در صورت استفاده صحیح می تواند کارآیی و پایداری پروژه ها را افزایش دهد. به اعتقاد آنها این امر می تواند از طریق همکاری تلاش های جوامع و توانایی آن برای همکاری مشترک محقق شود. این امر همچنین باعث ایجاد شفافیت بیشتر در سیستم کلی ، ایجاد پیوند بهتر و افزایش پاسخگویی کلی می شود.

کاربرد سرمایه اجتماعی
مفهوم سرمایه اجتماعی به عنوان ابزاری برای افزایش کیفیت کلی و اثربخشی خصوصاً مواردی که شامل اقدامات جامعه در مقیاس بزرگ هستند ، زمینه قابل توجهی پیدا کرده است. بسیاری از سازمان ها برای عملی ساختن ایده ، سازه های عملی طراحی کرده اند. به عنوان مثال بانک جهانی چارچوب اجرای سرمایه اجتماعی (SCIF) را ایجاد کرد. این هدف برای دستیابی به چگونگی استفاده از سرمایه اجتماعی در عملیات طراحی شده است.

برای اینکه سرمایه اجتماعی عملاً عملی باشد ، می تواند به 5 عنصر در سطح عملی و عملیاتی تقسیم شود:

  • گروه ها و شبکه ها
  • اعتماد و همبستگی
  • اقدام جمعی و همکاری
  • انسجام و شمول اجتماعی
  • اطلاعات و ارتباطات

این عناصر برای توسعه سرمایه اجتماعی مهم هستند و در سطوح مختلف عملیاتی رهنمودهایی را در منطقه ارائه می دهند. با شکستن موثر در این 5 لایه ، می توان هر یک را جداگانه اداره کرد و در عملیات گنجانید.

 

برای مطالعه مقالات بیشتر و مشاهده ویدیوهای آمورشی و انگیزشی رایگان با ما در سایت ezzatkhah.com همراه باشید.

 

ما انسان ها همواره در ذهن خود به آینده روشن و البته غیر قابل پیش بینی فکر می کنیم. چه اقدامی را باید انجام دهیم که در آینده نزدیک موفق شویم؟ چطور می توان پیش بینی کرد ؟
هنگامی که حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین در سال 2015 به عنوان بهترین فروشنده محصولات خود در وبسایت آمازون تبدیل شد، هیچ گاه نمی توانست وضعیت فعلی خود را پیش بینی کند. اما با تلاش های شبانه روزی و آزمون و خطاهای بسیار زیاد توانست به کسب درآمد فوق العاده در وبسایت آمازون بپردازد. اما او همزمان برای فارسی زبانان برای اولین بار نحوه کسب درآمد دلاری از آمازون را آموزش می دهد. این آموزش در دوره آربی گردآوری شده که البته همواره آپدیت می شود. ما فارسی زبانان نیز می توانیم هم اکنون آینده روشن و البته نزدیک خود را با بیزنس آمازون بسازیم. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی